måndag 2 april 2012

Månadsbild april


April månad inleder inte med något vidare vårväder utan vi har istället fått känna på isande nordanvindar, minusgrader och snö tom här nere i söder. Brrrrrrrrr. I trädgården råder det dock febril aktivitet både bland växter och köksträdgårdplanerande bloggerskor ;-)

Kullerstenarna nere till vänster ska grävas ner som rabattkant. Kikar ni under äppelträdet så kan ni se en hink som jag ställt över en av rabarberplantorna i ett försök att driva fram den lite snabbare och bli lite sötare (det har jag i alla fall läst att de skulle bli). Vi får väl se hur det går...


Linnea fick följa med ut i trädgården även denna månadsstart. Det ser så härligt ut där hon springer fram bland björkarna och man kan nästan känna den ljumma vårvinden och höra hennes lyckliga vårskrik. Den där Linneavårkänslan infinner sig ju inte riktigt idag men förhoppningsvis så får vi tillbaka den värmande vårsolen snart igen.


Hälsar Åsa

5 kommentarer:

  1. Åh, jag gillar när du tar Linnea med dig ut i trädgården! Era trappor är så fina, och murarna likaså. Har aldrig testat hink-tricket med mina rabarber, men de växer i en pallkrage och brukar vara mycket tidiga ändå. Tänk, snart kan vi baka rabarberpaj! Bara kylan ger med sig så, det är tortyr för gröna fingrar med vintriga bakslag i april! Kram till dig från Hanna

    SvaraRadera
  2. Tycker er trädgård är så snygg med upphöjningen, muren och stentrappan! Det är härligt med olika nivåer i trädgården. Ja, vädret här nere känns ju lite konstigt, sol och snö omvartannat, men jag känner att jag struntar i det, bara det går att komma ut och äntligen få krafsa med fingrarna i jorden!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den där nivåskillnaden ni har. Här är platt!

    Kallt som attan är det och det verkar fortsätta. Bara att gilla läget. Jag bakade bröd i dag och i morgon ska jag nog vara i Lugnet ett tag. Såg att jag sådde luktärterna vid denna tiden förra året så jag ska kanske göra det i morgon.

    Kivik i påsk, ja, då blir det konstrunda antingen ni vill eller ej nästan.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Ja usch så kallt det var idag....
    Men våren kommer nog tillbaka nån gång.....
    ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Du som ändå kör månadsbilder, ska du inte vara med i min "utmaning"? Länka till mig och lämna en kommentar hos mig så länkar jag till ditt inlägg!

    Ja vi får hoppas att värmen snart är tillbaka!

    Vilka vackra julrosor i inlägget ovan, nån gång vill jag också besöka julrosfestivalen i Kivik! Älskar julrosor...

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...