söndag 2 oktober 2011

Frukostdimma och fotosafari del 2

Härlig söndagsmorgon. Frukost med ljummet nybakat bröd utvalt av S, tända ljus och mys med täta dimmor utanför fönstret. Inte så tokig start på dagen.... Hoppas så klart på ytterligare en solig höstdag. Fler lökar ska planteras och jag ska även försöka avsluta mitt murgröneprojekt - bättre sent än aldrig.

Loppisen igår gick riktigt bra. Det var svårt att tro att det faktiskt var den 1 oktober där jag stod och svettades i den gassande solen och sålde overaller, mössor och vinterskor! Men det gick vägen....Jag fick med mig en del saker hem igen men jag är ändå mycket nöjd. Det är riktigt trevligt att sälja på loppis så det kan nog bli en vända till om en månad när det är dags igen.

I fredags fortsatte jag min fotosafari i Simrishamn. Denna gången blev temat fönster. Det märks att hösten är här för med den så dras rullgardinerna ner i allt fler av sommarstadens fönster. En konstig stillhet och folktomhet börjar sprida ut sig....


"A windows towards being" är för övrigt en mycket bra skiva med med pianisten Lars Jansson trio från 1991 som jag absolut kan rekommendera.

Ha en härlig söndag!

Hälsar Åsa



8 kommentarer:

  1. Vilken rolig fotoidé!
    Önskar dig en skön söndag:-)
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  2. Härliga foton, kul att bestämma ett tema och gå runt och fota i en stad så! Har du tagit/ska du ta månadsbild för oktober? Jag har lagt upp min nu, en dag försent. Lägger in länk till dig i efterhand om/när du har gjort inlägget!
    Hoppas du fick bra lökplanterarväder,
    kram!

    SvaraRadera
  3. Fint collage! Och kul att det gick så bra på loppisen! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Roligt och bra med loppisar - hade jag haft mer tid hade jag nog kunna ställa mig och ha en loppis själv, men nu gör jag som så att jag samlar ihop grejor och lämnar in till stadsmissionen, då går pengarna till de behövande.

    Åh Simrishamn! Där har jag varit en gång :) och blev alldeles förälskad men såg inga fönster, så det var roligt att se ditt fönstercollage - jättefint!
    I fjällbacka är det samma sak vid den här tiden - massor av neddragna gardiner, även där är många hus sommarstugor.
    Ha en bra vecka, kram ♥

    SvaraRadera
  5. Fin fotosafari med snygga, spröjsade fönster, I like!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  6. I Simrishamn är det fint.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Vilken kul idé med tema på fotograferingen!

    Och vilka söta fönster sen, många av dom ser ut att sitta på dockhus...

    Tamara

    SvaraRadera
  8. Bor du i Simrishamn ? Vi brukar semestra på Österlen och Simrishamn är ett favoritställe !! Då kanske det var i suckarnas gång (tror jag det heter!) som du var på loppis ... där var vi i somras och fyndade !
    /Isa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...