fredag 7 oktober 2011

En fredag som denna...

...är det Kulturnatt i byn. Det bjuds på ett späckat program med konserter, kulturloppis, teater, författarbesök m.m Jag ska ha konsert med 2 av de ungdomskörerna jag leder. Det kommer bli ett höstigt och finstämt program.

För att sätta lite extra krydda på aftonens begivenhet så passade jag på att klämma fingret i bildörren. Klantigt - JAG VET!!! Framför allt gjorde det såååååå ont. Hur jag lyckades stänga bildörren utan att flytta på ena handen vet jag inte riktigt. Men det är i alla fall inget jag rekommenderar er att göra. Att leda kör med pulserande, svullet finger kan nog gå. Jag får däremot se hur det blir med pianospelandet. Är det typiskt eller är det TYPISKT!!!

Att blogga med ont finger verkar i alla fall gå hur bra som helst. Att skriva med ett finger på varje hand hör liksom till vanligheterna.

Jodåsåatt´!!! Nu  ska jag ta och göra ett litet pianospelartest...

Jag måste också tillägga att jag blir så imponerad av era kunskaper. Nu vet jag, och kommer aldrig att glömma, att trädet i mitt förra inlägg är ett apträd. Som dessutom är ganska ovanligt på våra breddgrader. Det går att beskåda live i Simrishamn. Tänk vad man kan upptäcka på en fotosafari en helt vanlig fredag!


Hälsar en något fingerömkande Åsa

12 kommentarer:

  1. Men fy,din stackare! Det gör ont i mig bara att läsa om det. Jag hoppas att smärtan ger med sig snart. Skickar styrkekram till dig!

    Åh, vad jag tycker om dina fina bilder! Så vackra och stämningsfulla! :)

    Ha en fin helg trots klämda fingrar!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Aj, finns det något som gör ondare!? Hoppas allt går bra med körerna. Ska sända positiv energi till dig!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Aj, aj, aj, stackars dig!! Förstår att det gör jätteont.
    All lycka till i kväll!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Usch stackars dig. Jag vet precis hur ont det gör.....huuu...
    Hoppas det går bra med ledandet iallafall.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Fin förfall med rudbeckian.

    Ajaj att klämma fingret sådär. Usch!

    Lycka till med helgen med sång o allt.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så underbara bilder! Lycka till ikväll och var rädd om fingret! Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Nämen aj då..... DET lät inte så där vidare kul.... Himla otur. Hoppas att det gick bra med allt. Låter roligt med Kulturnatt. Åh, fyraåringar har så många härliga tankar och frågor. Känner igen det där med döden-undringar.

    Underbart collage!!! I dag lär det bli långkalsonger på när jag ska ut i trädgården. Hösten är här........ hihi....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  8. oj, oj med fingret! Jag gjorde en liknande sak i början av sommaren, klämde fingret i ytterdörren, och det har tagit ända till nu att få en helt ny nagel att växa fram... Hoppas verkligen att pianospelandet gick bra för dig.
    Vackra rudbeckior!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Aj aj! Alla som någon gång råkat ut för detta vet hur ont det gör! Vi lider med dig!
    Hoppas du får en fin söndag i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Vilken otur med fingret... Hoppas det gick bra med körerna.
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  11. när jag nu läser om dina fotosafarin i simrishamn så kan jag inte låta bli att undra om det inte är så att du har varit min dotters körledare. hon sjunger inte längre men var med två terminer på musikskolan i s-hamn. Hon heter julia Kristiansson och vi var med bla i lund på körgalan där bla erik segerstedt var med. Kul att vi delar ett trädgårdsintresse.
    mvh Mia

    SvaraRadera
  12. Har gjort detsamma en gång och jag förstår hur ont du har. Din stackare! Det gör, ursäkta uttrycket, så in i h-e ont!

    Klämma fingret i bildörren är nästan i klass med att sy sig i fingret med symaskinsnålen (vilket hänt mig flera gånger). Så klantigt! Ibland är verkligen huvud och kropp helt osynkade...


    Hälsar Tamara

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...