torsdag 13 oktober 2011

Frostig morgon

Vi hade vår första morgon med frost idag här på Höjden. "WIHOOOOOOO!", utbrast pojkarna glatt. "Snart är det äntligen vinter". De längtar verkligen efter snö och sina pulkor. Under de tre åren vi bott här i Skånes mitt har vi verkligen fått vårt lystmäte mer än mättat med snö. I alla fall jag ;-) Aldrig har jag (inbiten skåning som jag är) varit med om så mycket vitt. Och så länge.

Nåväl, förhoppningsvis dröjer det ett tag till innan vintern är här på riktigt. En vacker morgon var det i alla fall. S ville ut meddetsamma (i sin pyjamas!) och "känna hur gräset knastrade"! Jag kände det också när jag gav mig ut på en snabb fotorunda runt huset.

Tack för att ni delade med er av era tankar om hösten och om vad som händer här i Blogglandia under den mörka delen av året. Det blir säkert en hel del fortsatt bloggande har jag en stark känsla av. För min del är vemodet inte en negativ känsla utan något vackert och njutbart. En känsla jag periodvis gärna frossar i. Som nu tex!!!


I morgon fyller S 7 år och det är allt en förväntansfull stor-liten (!) kille som ligger i sitt rum och sover nu. Eller gör han verkligen det? Han lär säkert vakna först av oss alla i morgon men har fått instruktioner om att invänta hyllningskören!!!

Jag ser att termometern drar sig ner mot 0 grader. Det blir nog ytteligare en frostig natt.

Heja hösten! Släpp inte taget än!
Hälsar Åsa

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om känslan kring vemod. Jag tycker vemod kan vara vackert och fint. Frost är ju som sagt härligt och jag tycker om vintern men 5-6 månader snö som förra året var lite väl mycket... Sju år, tror nog att han är vaken nu :-)
    ha en underbar dag
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vi hade första frosten natten till idag. Tyvärr kunde jag inte fota den eftersom jag åkte hemifrån innan det ljusnat. Faktiskt så hoppas jag på frost i morgon för då hinner jag ut med kameran en sväng.

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...