fredag 9 mars 2012

Kistamässan

Idag var jag på ""Rum och trädgård" mässan i Kista. Biljetterna hade jag vunnit av Hillevi, tack snälla du. Detta var första gången jag var på en trädgårdsmässa och jag vet egentligen inte vad jag hade förväntat mig men nog trodde jag att det skulle vara liiiite mer betoning på själva trädgårdsbiten. Men å andra sidan om man i sin trädgård vill ha en pool, en bastutunna, sitta och äta godis eller rökt korv på en instickad pall så var man nog ändå på rätt ställe. Nu låter jag kanske lite väl pessimistisk. Det var kanske helt enkelt inte min dag idag och så är det ju det där med att trängas som inte är min grej. Och idag...njae, inte helt optimalt. Men jag åkte inte helt håglös därifrån utan fick faktiskt med mig en påse med 6 dahlior som endast kostade 100 kr.  Och så har ju denne utomsocknes fler dagar här i den kungliga hufvudstaden att njuta av. I morgon vankas det 45 års kalas (40+5) med storebror och brorsonen. Det kommer garanterat att bli livat. Kusinerna har laddat hela dagen...

En enda liten bild blev. Egentligen var det doften jag ville åt för det doftade helt underbart kring det uppdukade festbordet - men ni får hålla till godo med en enkel och luktfri bild :-)


Godnatt önskar denne skåning.
Åsa

8 kommentarer:

  1. Gillar bilden, massor!

    Många mässor tenderar att bli en hybrid och trångt kan det vara. Men några pärlor ser det ut att ha varit.

    Ha en härlig fortsättning på helgen med födelsedagskalas och allt!

    SvaraRadera
  2. :-) Precis så kände jag efter min första mässa. Jag hade sett en hel massa växter framför mig och blev förvånad när det var så mycket annat. Kistamässan är liten och det blir lätt väldigt trångt. Nordiska trädgårdar är mycket större och innehåller mer av allt. Men jag ser fram emot dagens mässbesök, även om jag inte gillar att trängas :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Härligt bord iallafall.....mässan i malmö var inte så himla kul den heller...men att gå på mässa sätter igång fantasierna iallafall....
    Ha det så kul fortsättningsvis :)

    SvaraRadera
  4. Ja, trädgårdsmässor verkar vara the place to be om man gillar älgkorv, haha! Det var precis samma sak här i Malmö, och vi verkar ha kommit hem med samma dahlia-påse. Det verkar som vi får sikta på Nordiska trädgårdar, som Pilgrim tipsar om här ovan. Eller varför inte Chelsea? ;) Hoppas det blir en kul fest idag, och hälsa Stockholm! Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Just det bordet var min favorit också! =)
    Vi åkte till Zetas efter mässan, och då blev balansen mellan "Rum" och "Trädgård" genast mycket bättre. ;-)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  6. Du är inte ensam om att ha den känslan efter ett mässbesök. Jag och många flera känner likadant. Därför har jag faktiskt bestämt mig för att itne åka på någon mässa alls i år. Känner mig alltid lika besviken. Jag satsar hellre på bloggträffar i liten skala så man hinner prata och titta i varandras trädgårdar, trädgårdsdagen på Bäckaskog i augusti och lokala trädgårdsföreningens växtbytarmarknad. Det är mer min stil har jag kommit fram till.

    Ha en fina lördag!

    SvaraRadera
  7. Så himla vackert bord.. där vill man sitta och äta och bara andas ihop med andra trädgårdsmänniskor..=). Ja mässor kan vara lite si så där.. om jag får säga min mening. Önskar dig en fin o härlig vårvecka (förhoppningsvis).. Moa

    SvaraRadera
  8. Bilden var helt ljuvlig även om kanske inte mässan var det.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...