måndag 15 oktober 2012

natten då klockan är åtta på morgonen


Det blev aldrig riktigt ljust idag 
bara olika nyanser av grått
större eller mindre regndroppar
som smattrande spelade sin regndropparsång i staccato mot fönsterrutorna
"kan vi inte åka en runda?" frågade lillebror när vi lämnat storebror på skolan
"det är så mysigt att åka bil när det är natt" (klockan var då åtta på morgonen)
så vi körde en tur i morgonnatten med vindrutetorkarna på full fart 
genom skogen på tomma vägar 
blöta löv som singlade ner mot marken
lillebror slumrade nästan till i baksätet och jag kunde hålla med om att det faktiskt var riktigt mysigt det här. en runda bara han och jag
stilla start på veckan i höstlandet

dagar som dessa får man jobba lite extra för att plocka fram färgerna
(om man nu vill det)
dahliorna må ha deppat ihop efter frosten men lever vidare bland mina bilder
piggar upp den gråaste av måndagar

hälsar åsa

6 kommentarer:

  1. Åsså blev det underbara nyanser av dahlior, det är inte illa, det är vackert och härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. morgonnatten...det ordet ska jag spara.
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin stund, i olika nyanser av grått. Men tillsammans! Mysigt.

    Just nu regnar det och jag njuter av ljudet. Tycker om regn på kvällarna

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, de älskade dahliorna hjälper till att pigga upp i mörkret.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig kommentar från lillebror! :)
    Jag gör som AnnCharlotte och sparar! Vackert ord. Morgonnatt!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  6. Tänkte på en sak när jag såg din bild, vad fint det skulle vara att ha en sån tapet med dahlior på väggen nu i höstmörkret.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...