onsdag 31 oktober 2012

äppelplockning i kölvattnet av en jobbig låt



efter att ha hört låten "gangnam style" (eller "gammal mustasch" som lillebror trodde den hette) några gånger för mycket jagade jag ut barnen (och mig själv) i trädgården med uppdrag att plocka äpplen
storebror flög upp i äppelträdet, lillebror på en liten stege och jag någonstans där emellan och lite överallt
mycket frukt blev det på vårt ingrid marie träd i år. eftersom vi inte har något bra utrymme att förvara dem på (källaren är för varm och förrådet är inte isolerat) har jag bestämt mig för att det ska bli äppelmos
mycket äppelmos
j ä t t e m y c k e t
äppelmos äter vi ofta och det går att frysa in
så får det bli
i morgon tänker jag börja
och jag önskar att jag slipper höra den där låten mer
(fast risken är stor att just så blir fallet)

hälsar åsa

11 kommentarer:

  1. Underbara äpplen :-) Ett av äppelträden som vi har planterat som spaljeträd är Ingrid Marie, längtar tills de ger frukt.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Har också ingrid marie i min äppelhäck.
    Underbara äpplen som vi förvarat nerpackade i tidningspapper i låda på altanen. Men det går ju inte att förvara dem ute hur länge som helst tyvärr.
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Haha, den låten är jobbig... Men fina äpplen har du fått iallafall.
    Kram :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland kan det bli lite för mycket av gamla mustascher...:-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Precis vad jag vill se.....runda, sköna, vackra äpplen! Det ser härligt ut, de ligger så fint där i korgen.

    Har du något bra recept på äppelmos?

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Fina, fina äpplen... Och äppelmos kan man väl inte ha för mycket av? ;) Den där låten alltså, jag blir tokig! Men ok, det är lite omväxling från Gummibjörn.

    Imorgon ska jag också vara ledig, men först en lång dag på jobbet som dock kommer avslutas med författarbesök. Det känns otroligt mycket bättre nu. :) Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Infing kokar saft för fulla muggar av sina äpplen, ser så himla gott ut. Vilken lyx att ha så mycket äpplen i trädgården! Våra blev snabbt uppätna!

    SvaraRadera
  8. Haha! Man missar mycket nytt när man inte har barn eller lyssnar på annat än P1. Som t.ex. den här låten. Hade inte hört talas om den tidigare. Tur det finns YouTube. Kul låt och video! Kan tänka mig att ungarna (och många vuxna ;)) gillar den. Ofattbara 613.218.273 har iaf lyssnat på klippet jag såg på YouTube...

    Gillar den!
    Blir en repeat på den ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  9. Så lustigt, jag frågade dottern i går när låten spelades på radion vad det var de sjöng och nu vet jag:-). När jag läst ditt inlägg blev jag nyfiken och gick in på Yotube, kul video. Som tur är behöver jag inte lyssna på den non stop men jag minns när barnen var små och ville höra en låt "igen, igen och igen". Skola i tålamod.
    Önskar att det växte Ingrid Marie i mina äppelträd. Vackra och dessutom väldigt goda.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Men gud vad roligt "gammal mustach" hahah

    Kram/M

    SvaraRadera
  11. Vad gott med äppelmos och vilka vackra bilder! Här får man också stå ut med Gangnam style... :) Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...