torsdag 11 oktober 2012

Blooming friday: Ren och skär lycka



Ren och skär lycka
ja, hela trädgården så klart
ett enda stort lyckopiller
och just nu (ja, egentligen hela den sista tiden) är den allra största kärleken de som jag precis sagt farväl till
de som stolta ståtar ända till fröken frost anländer
de som bjuder på blomning och färg i överdåd
dahliorna
ni har sett dem förr
och ni får se dem igen
nu har vi haft vårt sista kafferep för säsongen
småpratat, skvallrat, lämnat ömhetsbetygelser och löften om att träffas igen
nästa år
då...
då fortsätter vår kärlekssaga
det känns bra så

hälsar åsa

Fler bidrag till Blooming Friday hittar du hos Bland rosor och Bladlöss



20 kommentarer:

  1. Javisst är det där ren och skär lycka1
    Underbar tolkning!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Åsa! Du skriver som ingen annan...."vårt sista kafferep för säsongen
    småpratat, skvallrat, lämnat ömhetsbetygelser och löften om att träffas igen" - underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbar tolkning och jättefina bilder...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Kan bara instämma med Lotta, vilken underbar mening :-) Dahliorna är en ny bekantskap för mig och jag älskar dom.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Jag tröttnar aldrig på dina Dahlior, dom är så fina. Förstår verkligen att det är kärlek där :-)
    Ha en fin helg!

    /Liv

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fin tolkning.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Så vackra dahlior! Du skriver så fint om ren lycka:)).
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så underbar tolkning!!!Njut av ditt sista kafferep med dina älskade dahlior.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. Oooops....måste ta in dem i eftermiddag.....huuuuu....
    För jag tänker bestämma träff med mina nästa år också :)
    Kram :)

    SvaraRadera
  10. Så skir och vacker bild!

    Ha det bra/ Luna

    SvaraRadera
  11. Så vackert...både bilder och texten.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Underbart!!! måste verkligen skaffa dahlior till trädgården nästa år. du inspirerar så fasligt *+*+***
    och tusen tack för dina ord. bättre idag, men det är att jobba på..vidare..

    kramar mot helgen,
    Lycke

    SvaraRadera
  13. Ja, nu är det slut på dem för detta året...Skall gräva upp mina i helgen. Vackra foton!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  14. Du tar så fina bilder! Härligt!

    SvaraRadera
  15. Haha! Ett sånt annorlunda roande inlägg på dagens tema! Underbart :)

    SvaraRadera
  16. Fina du! Och dina fina inlägg. Blir alldeles lycklig bara av att kika in här. Förlåt att jag tjatar... Men så känns det!
    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara bilder! Jag undrar om jag ska klara av att övervintra mina Dahlior. Ska i alla fall göra ett tappert försök.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  18. Fin tolkning och härligt skrivet!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Vilka vackra dahlior du har. Ha det bra.

    SvaraRadera
  20. Underbart !! Mina knölar grävdes upp i dag, då frosten nu har kommit till Sthlm...
    Tjingeling

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...