fredag 26 oktober 2012

Blooming friday: Energi



tömma och bära in krukor
klippa ner sommarblommor
städa ur växthuset
plocka äpplen innan fåglarna har tuggat sönder dem alla
ställa undan det sista utomhuspysslet
gräva ner växter som stått i krukor
vinterisolera krukorna med buxbomkloten
gräva upp dahlior

listan är lång med sysslor som bör göras i trädgården innan vintern på riktigt är här
men jag känner att min trädgårdsenergi totalt är borta. poff. slut. nada.
har liksom boat in mig inomhus nu
trädgårdsvila
kanske en sista energikick kan rinna till nu när höstlovet stundar
kanske lite trädgårdshjälp finns att tillkalla
kanske
hoppas det

kika in hos Bland rosor och bladlöss för fler bidrag till veckan blommande fredag

Hälsar Åsa



15 kommentarer:

  1. Ja det är konstig att den bara rinner av så där i dessa tider, trädgårdsenergin!! Men den är snart tillbaka bara vårvärmen kommer:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Självklart måste vi ha fika, mysigt! Det blir nog till att dra på långkalsonger känner jag, och jäklar vad kallt det kommer att bli om fingrarna...men vad gör det!
    Vi hörs!
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Snart är du ute och far runt i trädgården igen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag känner det samma, ingen energi att göra det sista:)). Men jag har precis varit ute och grävt upp dahliorna, burit in pelargonerna och grävt ner några hortensior. Det gick snabbt och var otroligt skönt ute:)). Lite har jag kvar, men det får bli en annan dag:).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Visst är det märkligt, jag känner samma också. Fast ofta är det så att när man väl börjar jobba i trädgården så är det roligt i alla fall, åtminstone om det är fint väder. Jag samlar energi nu för att göra något litet i helgen, hoppas solen skiner! Och till våren kan vi knappt vänta tills vi får komma ut igen ...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Tänkte att jag skulle ut i trädgården idag, men poff. Slut. Tar det i morgon istället? Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Haha! Poff slut nada! Sååå mitt i prick :) samla ny energi under vintern och skicka ut ungarna i veckan! Lite mutor brukar funka ;)

    Veronica

    SvaraRadera
  8. Energin här är helt slut, idag är planen att bädda ner mig med förkylning hela helgen och samla ny energi. Ha det bra, kram.

    /Liv

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder! Min energi är lite slut nu så jag hoppar över temat denna veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Fina bilder som ger energi så även om du har slut på trädgårdsenergi så känns det som dina bilder sprudlar av det.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Vackert Åsa!

    Känner igen känslan...skönt att ta till sig den också.

    Ha en fin helg - imorgon ska jag njuta av Manhattan!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vet hur det är, helt plötsligt försvinner bara energin. Men förhoppningsvis har du en solig och fin helg du också som kan ge lite energi. Och när man väl gjort alla dom där måstena inför vintern, då blir man rätt nöjd och fylld av ny energi.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Samma här, hoppas energin kommer tillbaka till dig snart!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Skulle inte kunnat skriva det bättre själv :) Visserligen ligger jag nedbäddad i feber idag men energin till trädgårdsstädning och höstfix känns ändå lååångt borta.

    Du ska se att du får både energi - och hjälp - under höstlovet!

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...