lördag 27 oktober 2012

metahagel






igår föll det oktoberhagel över Höjden
jag och lillebror stod med tryckta näsor mot fönsterrutan och beskådade det vita
lät som ärtor som studsade på fönsterblecken
många
vitt blev det på marken
jag kunde naturligtvis inte hålla mig utan rusade ut med kameran i högsta hugg så fort det slutat
det vita såg ut som stora saltkorn
kallt och vitt mot höstens varma färger (det som finns kvar)
äpplen och ringblommor (vilka hjältar)
så vackert
jag fotade och lillebror smög sig på och filmade lilla mamman som gled omkring bland hagelkornen
metadokumentering om något :-)

idag har jag och barnen kört ut på österlen på obestämt antal dagar
i morgon packar jag varm choklad, fikabullar, sätter ett tomt minneskort i kameran
och ger mig ut på fotoutflykt tillsammans med den här sköna bönan
bra start på lovet minsann...

hälsar åsa

7 kommentarer:

  1. Hagel...vackert tycker jag! Fotoutflykt är aldrig fel, har vandrat runt i skogen här på Gotland och bara fotat, myst och plockat kottar :-) Underbart!
    Ha en underbar söndag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så kul med fotoutflykt. Speciellt med en likasinnad....
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Önskar er en spännande och inspirerande utflykt!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  4. Samma här jätte hagel och kallt som sjutton. snötäckt mark hela dagen trots sol. Vackra bilder du bjuder på.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Åå Österlen..vilka drömmar du ger mig. och hagel där nere hos Er..så märkligt och vackert. dina bilder gav mig en barndomskänsla idag. tack för den. här också höstlov till veckan men mannen jobbar han. undrar just hur jag ska mysa till det..får fundera på det där. hoppas mera snö..barn med näsan mot fönstret och glitter i ögonen..ut och skapa gubbar..mm..

    kramar en lördag, Lycke

    SvaraRadera
  6. Ja, Österlen är ju aldrig fel. Hoppas ni får fina dagar oavsett hur många de blir.
    Hagel tycks många ha fått hagel de senaste dagarna men inte vi. Några få vitaktiga flingor föll under en mycket kort stund i fredags men var man inte uppmärksam hade man inte märkt dem.

    Nu får vi se vad denna kalla och vackra dag har att erbjuda.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, så otroligt vackert! Åsa...du har fångat känslan! Bra att du tog med dig kameran ut.

    Ljuvligt att vara på Österlen nu!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...