tisdag 30 oktober 2012

härligt häng i oktoberljus



kroppen hänger inte alls med i tidsomställningen
det tidiga mörkret får mig att vilja hålla kväll redan på eftermiddagen
stänga ner
jag och barnen vaknade onödigt tidigt (för att vara höstlov)
jag drog upp täcket över näsan igen. efter en stund kom lillebror och storebror också och bäddade ner sig
spel, korsord och kalla tår. frukost som blev lunch
och det kändes härligt höstlovsledigt trots solljus i morgonögonen

ute i trädgården började jag ta itu med den där trädgårdslistan ni vet
när jag väl kom igång var det svårt att sluta
trots att kroppen inte riktigt hängde med idag
jag hittade is i en kruka som speglade solen så fint

mina fluffiga pompoms snurrar försiktigt i köksfönstret
lite sommarlätt i oktobersolens långa ljus
jag tar nya tag i morgon

hälsar åsa


7 kommentarer:

  1. Hej du fina!
    Oj oj, påminn mig inte om trädgården...mina stackars lökar MÅSTE ju ned snart!
    Både jag och maken verkar ha förkylningar på gång, han har just gjort en "häxbrygd" på vitlök och riven ingefära som ska drickas..ujuj, tur att det bara är vi två i sovrummet inatt!
    Vilka vackra pompoms!
    Ha det bra!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt nu när det mörknar så tidigt. Min kropp lägger liksom av att vara aktiv när det mörknar. Samtidigt så blir jag ganska less på att sitta i soffan hur många timmar som helst. Måste ta mig för något en stund i alla fall innan jag får mysa till det i soffhörnan.

    Fin is!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Pompoms vet jag inte vad det är!? Men hela ditt inlägg kändes så varmt och härligt och jag kände mig avundsjuk att inte ha småbarn längre och "hänga" med dem i sängen fram till lunchtid.... Bara att njuta för det går så fort tills de verkligen inte vill vara med mamma och mysa :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en dröm, så mysigt! F är inte i ligga i sängen och mysa åldern, för mycket energi i den lilla kroppen :-)
    Höstlov lika med Höstmys!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Det är väl skönt med lite ledighet nu när livet är som tröttast. Vissa dagar kommer man knappt se något ljus när man jobbar. Det är nästan så jag vill ta fram alla julljusstakar redan nu :-)

    /Liv

    SvaraRadera
  6. Härligt med höstlov och man får mysa!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. åh, det låter som härligt höstlovshäng. Härliga soliga bilder.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...