måndag 29 oktober 2012

fotoutflykt del 2







idag känns gårdagen så väldigt avlägsen
i alla fall när jag tittar ut
regnet piskar mot rutorna och jag drar på mig raggsockorna och en extra kofta
huttrar och vill helst bara bädda ner mig och somna om

vi satt i solen och fikade med forsens brus som ackompanjemang
trädens färger brann. en riktig oktoberidyll
följt av - idag då jag tror många av bladen har fallit ned till marken
av blotta förskräckelsen
ungefär som jag som vissnade ner i förkylning nummer två

nu är det i alla fall höstlov. efterlängtat
jag och barnen har inga direkta planer. än så länge
(ja förutom den där trädgårdslistan då)
skönt att bara få skrota omkring här tillsammans på Höjden

jag tänker att det är en faslig tur att det inte är just nu som jag är i new york
om 2 veckor lär stormen ha bedarrat. visst?
(ja, jag ska åka dit. igen. galet - jag vet. men sååååååå kul)

hälsar åsa
p.s kika in hos camilla och se hennes fina bilder från igår




8 kommentarer:

  1. Vad kul att åka till NY...fast inte just nu förståss.
    Fina bilder.
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med NY igen. Vi var där i nov förra året och det var härlig shopping. Ska du hitta på någon speciellt eller det är ren shoppingtur?

    Här är vädret lika tråkigt idag, jag som hade planerat foto tur med jobbet, jag ställde in och hoppas på ny tur i morgon eller onsdag.,

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kommer att bli en hel del fortbildning för jobbet men också mycket fotograferande, promenerande och shopping (hoppas jag)
      kram

      Radera
  3. Här piskar det verkligen mot rutorna just nu! Bra att du inte är här på höstlovet - du får sol och klar luft, promise!

    Gillar din fotutflykt del 2 ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så jättefina bilder! Var har ni varit? Jag känner stor behov av att hitta nya fina miljöer att öva mig i. Visserligen är det ofta så att man blir hemmablind men det är ändå stimulerande att komma till nytt tycker jag.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi var dels i bokskogen kring st olof (älgjakten) och kring rörum (om man kör förbi mandelmanns trädgårdar och vägen från rörum till gärsnäs). flera nya vägar för mig. så kul att hitta nytt
      kram

      Radera
  5. Vilken härlig fotoutflykt ni varit på!

    SvaraRadera
  6. Jättehärliga bilder och mysigt med fotoutflykt! NY, älskar NY!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...