måndag 4 juli 2011

Hemma igen...

...efter härliga dagar hos föräldrarna på Österlen.
Hej hemmet - hej trädgården! Mysigt att gå runt i trädgården och spana in vad som har hänt medan vi varit borta. Här verkar det inte ha kommit så mycket regn och det har varit en tryckande värme hela dagen. I natt kanske...?

I stora perennrabatten finns 4 små stackars rosor, ingen aning vilken sort, som nog inte har haft/har det så lätt. Gömda bland gräset tills vi flyttade hit. Men även då har de inte riktigt fått den omvårdnad de behöver av mig eftersom jag har räknat med att rådjuren ändå kommer att smaska i sig dem. Ödesmättat - eller hur? Förlåt rosorna!!! Jag har nu lovat bort dem till föräldrarna där jag vet att de kommer att ha det mycket bättre.
MEN nu när jag kom hem så blommar de så sött där i sin glömska precis som om de vill säga:
"TITTA! HÄR är vi! Vi är små men vi FINNS! Vi KAN!" *suck*



Månadsbilder
Jag har sett att flera av er har månadsbilder på era trädgårdar. En trevlig idé som jag nu tar efter. Jag tänker mig att det kan bli en tydlig översikt hur trädgården ändrar skepnad, färg och form under året. Kika gärna in här: Trädgården på höjden månadsbilder

Lyssnar på...
Är fortfarande inne på Kate Bush. Nu är det hennes "Directors cut" från 2011 som ljuder. Favoritspåret är nummer 7, "Moments of pleasure". När kören kommer in är det bara så oändligt vackert och jag lyssnar på det om och om och om igen...!

Med hopp om en regnig natt!

Åsa


6 kommentarer:

  1. Alltså de små röda rosorna bara måste du ju ha kvar... och ta hand om och vårda...

    Ja, det där med månadsbilder är ju inte så dumt - bra med egen sida som du gjort. Jag tror jag snor din idé.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Underbara rosbilder! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Smukke roser du fandt i vildnisset Åsa.....den lyserøde er utrolig sød :0)

    Skønt med et par dage hjemmefra......men uh hvor er det godt at komme hjem igen :0)

    Knus Dorthe

    SvaraRadera
  4. SÅ söta rosor. Inte ska du väl ge bort dem???

    Här har det regnat i natt och små stänk kommer nu också.
    Har inte riktigt bestämt vad jag ska göra med denna dag.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha...dem vill nog stanna där de är...du får mota bort rådjuren istället :))
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad kul att du också börjar med månadsbilder! Jag är inne på mitt andra år med såna och det är jättekul! Tar du den 1a varje månad? Ska vi länka till varandras bilder?

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...