fredag 15 juli 2011

Dagens klipp!

Idag var det buxbomsalong hemma på Höjden då jag premiärklippte mina buxbomklot. Jag har dragit mig lite för detta men efter att ha samlat på mig en hög med tips från diverse bloggar så gav jag mig stärkt ut med hushållssaxen i högsta hugg. Dags att klippa! Dagens kunder var 5 unga spretiga klot som skulle få sin allra första frisering. De var snälla och väluppfostrade och satt stilla hela tiden (till skillnad från mina egna barn som ibland tröttnar efter halva klipptiden!!!).

Två stycken klot behöver snarast komma ner i jorden eller kruka. De har stått "på vänt" ganska länge nu. Med ny frisyr är de redo att flyttas ut i den vilda trädgården.


Sammanfattningsvis kan jag säga att salongen stängde med en nöjd "klipperska" bakom saxen. Det var faktiskt ganska kul att få klippa till och särskilt lång tid tog det inte heller. Hep ;-)

Hälsar Åsa

6 kommentarer:

  1. Bra! Nej inte är det speciellt svårt - mest bara roligt faktiskt! Dina klot blev ju hur tjusiga och stajlade som helst...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. hihi kul rubrik;) Härligt att du är nöjd....kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Snygga frisyrer....
    Nästa år blir det till att göra kundbesök...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Jag måste klippa klot oxå - har du nåt särskilt tips att dela med dig av eller är det bara att klippa?

    Hälsar Birgit

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa
    Det där blev superfint :)
    å missa inte

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    som fortsätter hela helgen.....
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig i din profilbeskrivning, Åsa! Jag är också nybörjare på det här med trädgård, men redan ack så frälst! Vill gräva och fixa mest hela tiden.

    Buxbomskloten lyckades du bra med! Jag "saxade" till mina strax efter midsommar, - det var faktiskt riktigt kul!

    Önskar dig en fin start på den nya veckan!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...