tisdag 18 september 2012

Visset och tokigt men inte tokvisset




En lite vissen tisdag. I alla fall känner jag mig så.
Förkyld. Onda halsen. Tyst.
Jobbet läggs åt sidan idag.
Det dåliga samvetet likaså.
De där "jag borde nog...", "kanske vore det ändå bäst om jag..." blåser jag bort
poff! Flyg bort och kom inte igen.
Det enda jag håller kvar i är
vetskapen om att jag faktiskt gör rätt nu. Tar hand om mig själv. Lyssnar.
Mota bort det onda. Det snoriga. Det hesa. Det trötta.
Bli frisk. Så löser sig det där andra också. Sen.
Jag fyller huset med blommor.
Färg och doft. Ger energi.
Det är september och trädgården lever som aldrig förr.
Den verkar gilla hösten lika mycket som jag
De rosa dahliorna är som tokiga.
Tokvackra. Tokstora.
Gör sig lika bra i trädgården, i vasen som på bild. På golvet!
Tokbäst :-)

Hälsar Åsa




10 kommentarer:

  1. Med så vackra blommor runt dig ska du se du blir frisk i ett huj!;-)

    SvaraRadera
  2. Tokvackert är vad det är! Krya på dig!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Ta hand om dig så du blir frisk igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag måste prova Dahlia nästa år... dina verkar ju ha blommat hur länge som helst. Du gör så fina bilder av dom också. Hoppas du kryar på dig snart! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska bilder. Blommorna!
    Hoppas att du mår bättre snart. Klart att du gör rätt som tar hand om dig själv. Det är ju där allt börjar, även om det kan vara lätt att glömma bort det ibland bland alla viljor behov och måsten.

    Kram denna regniga tisdag

    SvaraRadera
  6. Krya på dig! Det brukar kännas skönt när man väl bestämt sig för att tillåta sig att vara sjuk och ta hand om sig.
    Otroligt vackra Dahlior!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  7. Tokbäst. Vilket härligt ord! Och tokhärliga bilder som vanligt.

    Krya-på-dig-kramar
    Tamara

    SvaraRadera
  8. Tokläckra bilder & tokfin färg på strumpbyxor!
    Tokstora kramar//Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...