lördag 14 maj 2011

Buxbom - ny favorit!

Jag var på IKEA och kom hem med två ganska stora buxbomklot som såldes för endast 159 kr styck. De såg fina ut så jag slog till efter att ha funderat på buxbom ett tag nu. Mycket riktigt så passade de gröna kloten in alldeles finfint här hemma. De hamnade vid sidan av entrétrappan där jag tidigare i veckan planterat funkia i två krukor. Tillsammans med buxbom och kanske något ytterligare grönt så kommer det att lysa upp härligt mot den grå husgrunden. Så här i efterhand skulle jag köpt fler - men det får bli en annan gång någon annanstans eftersom IKEA trots allt ligger några mil bort.

Jag har blivit väldigt inspirerad av mitt senaste bokköp "Nya trädgårdens rum" av Heidi Palmgren & Christel Kvant (jag kan verkligen rekommendera boken för dig som inte har den). Heidi har buxbom som en av sina favoritväxter och jag kan nu förstå varför.  Plötsligt ser jag flera ställen i trädgården som skulle "må bra" av ett buxbomklot - eller fler!

Nu hade det ju suttit fint med en bild av de FANTASTISKA (!!!!) kloten - men se det gör det inte. Inte just nu!

Istället är det mossflox "Candy stripes"som blommar så sött.


Och så blev det två krukor med taklök som hamnade i ingången till vår "kaffegrop". 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for Blogger...