lördag 19 januari 2013

här är här där jag är - där är där jag inte är



jag tog med mig våren hem idag
skira och lätta
blad som den vackraste ballerinakjol
lite lördagslycka
precis som känslan jag får varje gång jag berättar för någon om mitt beslut
min nya tillvaro
där jag är
inte bara sveper förbi
vidare, nästa, bocka av
här är här där jag är
precis så
tänk att jag inte förstått det förrän nu

hälsar åsa

p.s har ni inte redan kikat i victoria skoglunds fina bok
"en trädgårdsmästares väg"
så gör det




13 kommentarer:

  1. Så bedårande, ljuvligt, underbart och vårigt!

    SvaraRadera
  2. Blir pirrlycklig att läsa det du skriver. Hela du är som en stor vårkram!

    Lotta

    SvaraRadera
  3. Supercool bild, den första och grattis igen!

    SvaraRadera
  4. Så fint, både blommorna och dina ord! Och jag bara älskar Victoria Skoglunds bok! På måndag morgon bär det av mot dina trakter... ;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Fint med blommorna på bild.
    Den boken har jag inte sett alls faktiskt. Ska kolla upp den tror jag.

    Kram o trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Kloka ord, här är här där jag är...
    Vi är nog många som skulle må bättre av att stanna upp och tänka över det lilla ordet "här".
    Boken ska jag försöka få tag i snarast. Tack för tipset!
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Very nice pictures. Love these flowers. Have a great sunday!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Måste nog också köpa mig några ballerinakjolar och sätta i vas...
    Angående sockorna jag virkat, om du klickar på länken i mitt inlägg kommer du dirket till mönstret.
    Ha en skön söndag!
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Smukke billeder.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvaraRadera
  10. Åh. Läckert med vårpasteller :)
    Jag skulle nog kunna få in ännu en trädgårdsbok i bokhyllan. Tack för tipset!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  11. Så underbart du har skrivit och fotat. Din text är som dina ballerinakjolar - svävande, eteriska, drömska.
    Törnrosa.

    SvaraRadera
  12. bra att du är där du är ***

    kramraar Lycke

    SvaraRadera
  13. Skønne, feminine og livsdejlige blomsterbilleder... Sikke et fint og smilende blogindlæg.

    Bogen kender jeg ikke, men det må jeg ændre...

    Mange hilsner fra
    Katinka Raabymagle

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...