torsdag 21 juni 2012

Inte glömma



Jag och barnen har inlett vår första sommarlovsdag med att frossa i sommarlovshärligheter; sovmorgon, dubbla omgångar med jordgubbar, vattenmelon, glass, sockerkaksbak, grillning. Och en hel massa sol på det. En bra start på många sätt.

Tänker på våren som har gått som inte alls som jag hade tänkt. Det har varit jobbigt och tungt. Och svårt. Så svårt. Men ur allt det svarta växer nu något som kan bli bra. Och fint. Jag börjar bli stark igen. Får inte glömma det som är viktigast. Aldrig mer. Inte igen. Kanske var det ändå på något sätt bra att det blev som det blev. Fick mig att stanna upp. Andas.
Schersmindoften fyller mig. Kan inte få nog. Vill spara i en burk. Inte som en parfym. Den ska bara finnas där och dofta ljuvligt när helst jag lyfter på locket. Dofta sommar. Dofta nu. Känna värmen och lugnet. Inte glömma bort.



Ljuvligheter som Nina Ramsby och Martin Hederos med skivan "Jazzen" får inte heller glömmas bort. Lyssna själva här!

Hälsar Åsa

5 kommentarer:

  1. Visst är det så. Det blir inte alltid som man tänkt. Ur sorg, svårigheter, och kanske oro kommer det ofta något gott sedan. Något nytt och starkt.

    Viktigt att inte glömma vad som räknas!

    Varm kram och jag önskar er en fin midsommar med mycket jordgubbar och sköna dofter

    SvaraRadera
  2. Nej, glömma vem eller vad som verkligen är viktigt i livet ska vi inte göra. Ibland behöver man kanske prova lite nya vägar ett tag men ofta hittar men tillbaka till de gamla invanda och det känns tryggt och bra.

    Kanske blir det inte som vi tänkt oss för att vi lär oss något av det nya men det kan vara hårt och tufft. Särskilt tufft kan det vara när det är andra som gör så att det inte blir som jag tänkt och jag heller inte kan påverka deras val och beslut.

    Nu önskar jag er en fin midsommarhelg med jordgubbar och allt som ni önskar.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Nej, glömma får vi inte göra..., vilka underbara bilder- kan inte se mig mätt på dem. Gillar den färgglada tyg-"mojängen" i trädet:))
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att det ska behöva vara jobbigheter för att man ska inse det som verkligen är bra. Men det är så lätt att glömma som du skriver...Jag har blivit bättre och bättre på att njuta av det lilla.

    Fint med en matt-tras oro, en sådan ska jag göra.

    SvaraRadera
  5. Åh lupiner! Så vackra. Här har de redan blommat färdigt och jag var försent ute för att få en riktigt bra bild.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...