lördag 2 juni 2012

Fint


Jag åker till staden som jag tycker så mycket om och som varit hemma i många år. Som att träffa en riktigt god vän som man inte sett på länge. Det känns inte konstigt och främmande utan vi tar bara vid där vi slutade. I staden träffar jag Hanna. Vi har inte känt varandra särskilt länge. Men ändå har vi det.  Fint att finna en ny vän. En riktig skatt.


I slottsparken är det Malmö Garden Show och våra ögon slukar det ena fina efter det andra. Den gulmålade korgsoffan blir min favorit. Den gör mig glad. Strålar sol och värme. Vill ta med hem till Höjden. En solsoffa. Kan det bli bättre?


I fickan ligger en pärlplattekatt som lillebror har smugit dit. Kramar den med handen och kisar mot solen. Fint att vara i staden som känns som hemma. Fint att känns sig väl mottagen även om jag nu har ett nytt hemma. Lilla hjärtat glömmer inte. Fint med vänner och huvudlösa pärlplattekatter som fyller fickan och hjärtat med kärlek. 

Idag regnar det och vi försöker glömma bort alla "vi borde" och myser istället. Inte kan man göra annat när storebror ler och säger att det är så mysigt när vi sitter tillsammans och myser. Tippen kan vänta. Regnet smattrar mot rutan och vi längtar efter lördagsgodis. Snart.

Det är riktigt fint det.

Hälsar Åsa

13 kommentarer:

  1. Underbart, både att få se bilder från Garden show och såklart myset. Att bara få vara och ta det lugnt, det där andra kan vänta till en annan dag, det är ju tyvärr inte så att man kan dra med trollstaven och vips så är det bort, fast man iblnad önskar för då hade det blivit lite enkare,

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det låter så härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Åh, så härligt du skriver och jag känner så väl igen mig om att ha fått en ny vän som känns som gammal, vilken lycka det är att få nya och nära vänner. Dina bilder är också väldigt njutningsbar!, Nu ska jag ut och fota!
    Ha en skön helg trots regn, hos oss strålar solen det blåser halv storm och är svinkallt!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder! Precis så gör vi också idag. Myser på soffan. Känns faktiskt riktigt skönt att inte kunna göra någonting utan bara ta det lugnt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Här myser vi också, kokar rabarbersaft, bakar paj och kramas. Det var en fin dag igår och jag är precis lika glad som du att vi har lärt känna varandra. Det är verkligen en riktig skatt! Njut av er lördag! Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Den där solsoffan på blommigaste balkongen tycker jag också så mycket om - och de pastellfräscha färgerna. Mys på idag - skönt att bara vara. Dessutom behöver man de där stunderna - bara-vara-stunderna.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Gah, vilken läcker solsoffa!!! Vad härligt med en riktig mysdag. Roligt att du och Hanna hittat varandra, en riktig skatt att finna en nya vän.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Att sitta inomhus till samman kan vara hur mysigt som helst. Härligt att dina barn kan uppskatta det mysiga i det.

    Här har det blåst idag.

    Att träffa nya fina vänner som vuxen är guld värt. Inte helt enkelt faktiskt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Du borde bli författare!!! Att läsa dina rader var som att svepas direkt in i en bra bok. Vill bara höra fortsättningen!!! Nya vänner är himmelssända och den gula soffan en glädjespridare som heter duga!!

    Ha en underbar lördagskväll!
    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  10. Glömde: ljuvliga stämningsbilder :-)))

    SvaraRadera
  11. Jag inser att vi nog bott i samma stad tidigare. Önskar lite att jag kände som du när jag kommer tillbaka dit, men det gör jag inte riktigt. Känslan är mer som när man har gjort slut med någon man har älskat hett och innerligt under en lång tid; man är artiga och trevliga mot varandra, men samtidigt reserverade och lite avvaktande.

    Kul iallafall att få se lite bilder från Malmö Garden Show. Kanske blir det av att jag tar mig dit nästa år.

    Ha en fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Jaa!! Tippen kan vänta, i alla fall för mig och alltför länge, hoppas dagen varit lika mysig som gårdagen! Själv har jag hunnit med en blandning av allt som är härligt i livet; mys med familjen, bullbak och lite trädgård i form av planterande. Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder!! Helt, helt fantastiska! Dina hälsningar hos mig är så rara, jag blir lika glad varje gång. Tyvärr hinner jag knappt utanför min egen blogg nuförtiden vilket är såå trist.

    Ha det så fint!
    Sofia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...