tisdag 25 juni 2013

doft av sommar




pepparmyntan står i en kruka utanför lilla växthuset
jag drar handen genom den innan jag går in
doften väller ut och fyller hela rummet
doftar sommar
gula korgstolen har flyttat ut i köksträdgården
istället har den vita fått plats där inne
bland blommande zinnior, gröna tomater, paprika och chili
de stora mormorsrutorna fick bli väggbonader istället för kuddfodral
i alla fall just nu
jag tycker så mycket om mitt lilla gröna hus
och köksträdgården
min rådjursfria zon
jag sitter där och dricker mitt te och tänker på när hélena och anna-karin var på besök här på Höjden för några veckor sedan
så himla fint att ha dem här
det värmer i lilla hjärtat att se deras bilder och läsa om deras upplevelser
om du vill kan du läsa det här och här

hälsar åsa

I have peppermint in a pot outside the small greenhouse
I pull my hand through it before I enter
the smell pours out from my hands and fills the entire room
smells of summer
I moved the yellow wicker chair out to the vegetable garden
instead I put the white one inside
among flowering zinnias, green tomatoes, peppers and chili
the big granny squares has become wall hangings instead of pillowcases
at least for now
I´m so fond of my little greenhouse
and the vegetable garden
my deerfree zone
I sit there and drink my tea and think of when Helena and Anna-karin visited me a few weeks ago
so lovely to have them here




3 kommentarer:

  1. Så roligt det är att läsa och veta exakt hur det ser ut :-)
    Resan ger sköna minnen och kvällen hos er var helt underbar :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så fint det är, ditt lilla gröna hus med plats för både tomater och alla dina idéer! :) Nu har jag bara tre arbetsdagar kvar till semestern, tjoho! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att läsa om ens egen trädgård hos någon annan. Lite märkligt också tycker jag.

    Gröna små hus är guld värda! I går satt jag en bra stund i Lugnet med te och bok. Bara njöt!

    Vi måste bestämma en träff tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...