fredag 31 augusti 2012

Blooming friday: Primadonnor




Sensommarens primadonnor är för mig utan tvekan
dahliorna som raka i ryggen bjuder på en lång, magnifik föreställning
med otaliga extranummer. En föreställning som varar ända tills frosten
sveper iväg med dem
Jag skulle så gärna vilja spara deras storslagenhet
i mina lådor och plocka fram när vintermörkret
känns som tyngst och längtan efter färg och trädgårdsliv
fyller kroppen. Lite kraft från en primadonna i februari. Tänk!

Spana in fler primadonnor hos Hélena, Bland rosor & bladlöss

Hälsar Åsa


18 kommentarer:

  1. Men, oj!! Finns det så vackra dahlior. Nu måste jag säga till mina primadonnor, att nu får de skärpa sig!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder på så vackra blommor! Gillar också dahlior, tyvärr så har mördarsniglarna hittat min trädgård i år, så dahliorna ser inte ut som de brukar. /Anette

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra bilder....man blir verkligen glad av dessa primadonnor!

    SvaraRadera
  4. Vackra dahliabilder. Själv är jag för lat på hösten för att odla dahlior (jag skulle aldrig få in dem i tid). Njuter dock av dess blommor i en av grannträdgårdarna.
    //Katarina

    SvaraRadera
  5. De var verkligen vackra, riktiga primadonnor!!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Så vackra de är! Speciellt den med vitt runt gult är helt underbar! Jag är inte så bra på dahlior, kanske är det vinterförvaringen som inte är som den ska vara, för de kommer sällan igen ...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder i mjuka färger. Jag är så glad att jag upptäckt dahliorna, de är första sommaren med dahlior för mig:)).
    Ha en mysig fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ja, dessa är verkligen Prima primadonna nu. Gillar dina bilder som får mig att tänka på min mormors kök med milda pasteller och plastlådorna under skåpet för länge sedan i en annan tid, typ 60-tal.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder! Jag har några Dahlior men jag är lite orolig att jag inte ska kunna övervintra knölarna. Klarar jag det ska jag skaffa fler, de är så fina.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  10. Vilka fina och kreativa bilder.

    Ha en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så otroligt vackra donnor och bilder! Älskar dina färger! Jag ska ha fler dahlior nästa år. Vilka sorter är det du har på bilderna? Du har säkert skrivit det i något inlägg men jag kommer inte ihåg och dessutom är jag lat :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Så fina donnor och så härligt det hade varit att kunna spara och ha vid fler tillfällen, härliga bilder.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Så fantastiskt fint du presenterar dina donnor på bild! Håller med dig om att man skulle vilja spara prakten i en låda ....
    Tjingeling

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder på en vackra Primadonnor.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  15. Jag har inga Dahlior men jag önskar mig en. En liten och vacker.

    SvaraRadera
  16. Ja vad ska man säga...jag är helt såld och vill bara ha fler.
    Får ge mig å att å egna nästa år....
    Kram :)

    SvaraRadera
  17. Så vackra dahlior. Vilken av dem skall vi utse till Primadonna assoluta? Du sparar ju dem på din hårddisk och kan ta fram när vinterkylan viner om knutarna. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  18. Så underbara dahlior! Man kan säkert inte få för många av dem! En primadonna i allra högsta grad!! Och eftersom vi kommer att synas varje fredag så kommer jag from nu bli din "stalker!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...