fredag 24 februari 2012

Lila fredag


Helgen börjar med en lila fredag. Smaklig spis!


Lila, lila, lila......vad finns hemma på Höjden som är lila? In i de dammiga gömmorna igen och leta fram boan och sammetsklänningen från då någon gång när jag var konferencier till Musikhögskolans egen Melodifestival och stod på Slagthuset scen i Malmö och presenterade den ena glittriga låten efter den andra ackompanjerade av en formidabel orkester, tackade min lyckliga stjärna att min konferencierkollega kunde de flesta schlagervinnarna genom tiderna så att jag kunde köra lite oförberedd sclagerquiz med honom när rösträkningstekniken strulade, hade dubbla klädbyten, gjorde en "Lill Lindfors" och tappade kjolen..... det var då det. Dags för den lila outfiten att dammas av och göra entré igen ;-) Den guldiga ramen var redan uppvärmd från gårdagens fotografering så den hoppade lätt och ledigt in även i dagens färgtema. 




Dagens tema på Blooming Friday hos Katarina är färger. Vilket passande tema för mig denna veckan. Kika in och se fler färgsprakande bidrag.

Nu ska fotostudion, som idag nästan ligger mitt i barnens målarverkstad, städas undan så att det så småningom kan göras plats för trevligt middagsbesök.

Ha en fin lila fredag.
Hälsar Åsa

14 kommentarer:

  1. Flott, vackert och feststämning med boa! Vad roligt att du varit konferencier till en egen Melodifestival...kan tänka mig att den var säkert helt fantastiskt bra! och en "Lill Lindfors" också...;) Läckert!

    Jag är en lila person (har en lilaklänning som jag har då och då) så jag tar gärna en lila fredag!

    Ha en fortsätt fin eftermiddag och kväll

    SvaraRadera
  2. Helt ljuvligt!
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Lila är vacker och så även bilderna.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kan godt se at du ha´ smuk og farverede uge!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färg lila är.
    Fina bilder.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jisses vilka läckra bildwer och snygga färger!
    Ha en fin helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Det har varit så kul att följa dina färg- och fotoexperiment den här veckan. Dagens lila fjädrar är så läckra att jag skulle vilja äta dem! Du har verkligen ögon för det vackra här i världen! Hoppas att du har en skön fredag och att helgen blir fin på alla sätt. Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Helt underbara och intensiva färger! Precis vad man behöver just nu.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Jisses, vilka fina bilder du tar! ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Helt underbara bilder Åsa! Så vackra och jag gillar hur du leker med färger och material. Du är en fantastisk fotograf och jag blir alltid så glad av dina bilder. Så fortsätt med dina härliga äventyr i fotostudion. :)

    Ta hand om dig och njut av helgen och vårkänslan (dock en blåsig sådan just nu).

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. HÄRLIGT! man bara drunknar i allt lila..
    kram

    SvaraRadera
  12. kul kombination med blommorna och fjädrarna. Läckert

    http://mylovelythings.blogspot.com/2012/02/vinn-4-ursnygga-stolar.html

    SvaraRadera
  13. Underbara vackert absolut. What great idea to put feather with tulip and same color, really really beautiful.
    Har det bra
    Henrietta

    SvaraRadera
  14. O vad det är härligt med lila. Förr tyckte jag inte alls om den färgen men man är ju inte sämre karl än man kan ändra sig ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...