lördag 28 januari 2012

Ett nytt år


Nu sitter jag här igen. I favoritfåtöljen. Med en kopp te, raggsockorna på och datorn i knät.
Mätt, glad och med lite kittlande champagnebubblor kvar i på tungan.
Ett år äldre än igår. 38 för att vara exakt.
Dagen inleddes med frukost på sängen tillsammans med mina fina killar och en hel hög med vältejpade och inbundna små paket. T, 4 år, hade haft full sjå med att slå in diverse saker. Plötsligt återfanns t ex saxen som vi varit av med. "Ojdå, den hade jag glömt bort att jag slagit in", utbrast han förvånat när jag öppnade paketet ;-) Det blev fler kära återseenden ju längre paketöppningen fortskred.


Snålblåst och några minusgrader ute. En riktig skånsk vinterdag då det känns som om kylan blåser rakt igenom dig och aldrig riktigt försvinner. Nu hade en sprakande kamin suttit fint.

Jag tror jag tar och lutar mig tillbaka en stund och drömmer mig fram till våren, ljuset och värmen. Många spännande och roliga saker stundar. Mer om det en annan dag....

Hälsar Åsa



9 kommentarer:

  1. En kittlande cliffhanger! Grattis på födelsedagen! Det låter som en härlig dag trots kylan. Underbart med barn som slår in en hel massa paket :-)
    Ha en härlig fortsättning på helgen!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen i efterskott Åsa! Vilken härlig dag du fick och de där egenknåpade presenterna med mängder med tejp runt är de bästa man kan få. Presenter givna med så mycket hjärta och själ.

    Underbara bilder som alltid! :)

    Nog fick vårlängtan sig en knäck med snö och kyla som slog till. Mer snö lär det bli har jag förstått så våren utomhus får allt vänta ett tag till. Men inomhus härskar våren hos oss. Vårblommor och fröer i kombination med raggsockar och tänd brasa. ;)

    Ha en fortsatt fin helg vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ett stort grattis till dig Åsa när du sitter där på Höjden. Det är roligt att ha stiftat din bekantskap här på nätet. Dina inlägg och kommentarer är som små presenter för mig :-)
    Hoppas att du har haft en riktigt fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis, det låter som du haft en riktigt fin födelsedag. Och din lilla T är ju värsta festfixaren! :)

    Tänk, snart är det vår igen! Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Grattis på din dag! Tänk så roligt och smart och ekonomiskt det är att slå in saker i paket som redan finns i huset:-) Här kan vi snacka om återbruk!!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis ♥ i efterskott och jag log brett när jag läste om paketöppning och saxen :) Tanken är det som räknas, eller hur :)

    Läste ditt inlägg om Dahlior och undrar om du frösått någon gång? Jag har i år köpt fröer och tänkte testa, kanske du har något bra tips.

    Jodå, det är allt vårlängtan här med men jag försöker hitta på lite kul att göra inomhus för att fördriva tiden tills våren kommer :)
    Ha en skön söndag ♥

    SvaraRadera
  7. Grattis Åsa! =)
    Jag undrar om man kan anamma den där presentidén... Om man har ont om pengar är det ju fantastiskt att norpa några favoritsaker och slå in. Då blir det ju verkligen något födelsedagsbarnet önskat sig! :D
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga vårliga bilder! :) Grattis Åsa...

    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Grattis till dig! Januari är en bra månad att fylla år i.

    Här brinner det i kaminen (höll på att skriva kaninen!)och sonen lagar mat. Härligt!

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...