fredag 6 maj 2011

Nya växter och obligatoriskt kamerainnehav!

Igår gjorde jag mitt första besök på Åbergs Trädgård & Café som ligger utanför Ystad. En ganska så fantastisk plantskola med ett stort utbud av både perenner, sommarblommor, bärbuskar. Och ett härligt café - inte att förglömma. Allting var inte perfekt tillrättalagt utan det kändes som att vara hemma hos någon med ett väldigt stort trädgårdsintresse - och gott om plats! Mycket trevligt. Något jag dock saknade var min KAMERA! Som novisbloggare så låg den kvar hemma, men det ska det bli ändring på. Obligatoriskt medtagande av kamera framöver är det som gäller. Det lär bli fler turer till Åbergs.

Jag åkte inte tomhänt där ifrån utan fick med mig ett antal plantor av hasselört, som jag varit på jakt på ett tag. De har så vackra blad och kan (så småningom) bilda en fin grön matta i det skuggiga planteringshörnet.


Två stycken Funkia "Krossa Regal" fick också följa med. Tänkte att dessa skulle få bo i två krukor vid entrén där det endast är morgonsol.


Snygga påsar hade de också. Ett plus!!!


Vacker form...


Ytterligare en Allium som jag inte har namnet på...


Jag pysslade ihop en korg av grenar för ett tag sedan men vet inte riktigt vem som ska få bo i den. Funderar ett tag till... Vem vet - lupinerna kanske ockuperar den helt självmant. De finns lite överallt här hemma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for Blogger...